1996 yılında Jöntürk öncülüğünde kırk kişilik bir çevreci gençlik hareketi olarak Güneşin Çocuklarıadıyla Bursa’da kuruldu. Uzun yıllar, söyleşiler, konferanslar, tiyatro ve film gösterileri, müzik ve şiir dinletileri düzenlediler. Sonrasında Bursa Amatör Yazarlar ve Sanatçılar Derneği’ni kurdular. 

Sokak çocukları, çevre kirliliği, RTÜK, üniversite harçları, savaş, terör ve şiddete karşı; gençlik ve kadın hakları için pek çok protesto eylemleri düzenlediler, basın bildirileri dağıttılar.
   
Uzun yıllar, 
Güneşin Çocukları adıyla bir de kültür sanat ve düşün dergisi yayınlayan topluluk, 1997yılı sonlarında hiphop / rap tarzında müzik yaparak yoluna devam etti. Alternatif duruşları, sosyal ve politik kimlikleriyle, Kayseri, Sivas, Mersin, Adana, Çorlu, Isparta, Denizli, Bursa, Silivri, Gökçeada, Yalova, Çınarcık, Eskişehir ve İstanbul gibiyurdun dört bir yanında verdikleri yüzlerce yardım ve halk konserleri ile yüz binlerce izleyiciyle buluşarak, halktan kopan, barlara ve diskolara mahkum edilen hiphopa Türkiye’de yeni baştan bir kimlik vermeye çalıştılar.

Yıllardır Türkiye’de hiphop kültürünün sağlıklı gelişimi amacıyla, Hiphop Kültür Merkezi’ni açtılar; Türkiye Microphone Control Rap Yarışması; Boys Of Sun Türkiye Hiphop Oscarları, Güneşin Çocukları Türkiye Dans Yarışması, Türkiye Hiphop / Rap Festivali gibi geleneksel projelere imza attılar. 1998 yılında Radyo Press’te Türkiye’nin ilk hiphop/rap müzik programını yaptılar.

Bu arada, Uludağ Üniversitesi Sosyoloji bölümünde okuyan grubun beyni Jöntürk, Türkiye’de hiphop kültürü üzerine ilk ve tek kaynak olan "Bir Gençlik Çığlığı Hiphop Kültürü"nü yazdı. Akyüz Yayın Grubu’ndan çıkan çalışma, Jöntürk’ün beşinci kitabıydı.

Kuruluşundan bugüne, pek çok kadro değişikliği yaşayan Barikat, barışçıl söylemleriyle ortaya koydukları muhalif tavırla Türkiye’deki diğer hiphop gruplarıyla ayrıştılar. Buna karşın, Türk hiphop müziğinin bugüne dek uzanan milliyetçi çizgisi, Barikat ile birlikte kırılarak, daha muhalif bir kimlik kazandı.

Kanun, bağlama, darbuka, ney, zurna gibi pek çok yerel enstrümanları da cesurca kullanan Barikat, parçalarında kendilerinin ve halkın karşı karşıya kaldığı günlük sorunları, özlemleri, umutları, yılgınlıkları, öfkeleri, sevinçleri işliyor.
 
2002 yılında Zihni Müzik’ten 
"Güneşin Çocukları", 1,5 - 2 yıl sonra da EMI Müzik’ten "Hava Su Toprak ve Ateş" adlı albümlerini yayınladılar.

Erol Büyükburç, Şahsenem ve Anima rock grubu ile pek çok alternatif müzik temsilcisinin düetleriyle destek verdiği "Hava, Su, Toprak ve Ateş" adını taşıyan yeni albümleriyle gerek şarkı sözleri, gerek altyapıları, gerekse vokal teknikleriyle çıtayı en üst noktaya taşımayı amaçladılar.

Barikat, yalnız müzikal anlamda değil, kültürel yapılarıyla da Rap ve Hiphop tarzlarının Türkiye’deki en güçlü temsilcilerinden biri durumunda.

0 yorum

Yorum Gönder